BRF Gråtruten

Varmt välkommen till oss i Brf Gråtruten som du hittar på Måsvägen 20 i den trivsamma delen av nordvästra Lund.  Fastigheten byggdes 1948 och registrerades som bostadsrättsförening 1986. Föreningen har som ändamål att främja medlemmars ekonomiska intresse genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning.

Föreningen upplåter 21 lägenheter med bostadsrätt och 1 lokal med hyresrätt. Till varje lägenhet tillhör även ett vinds- och källarförråd.

Lägenhetsfördelning ser ut som följande:

• 1 rok,  4 st
  • 2 rok,  11 st
  • 3 rok,  6 st

Brf Gråtruten har en underhållsplan (utarbetad tillsammans med vår förvaltare SBC) som sträcker sig mellan 2022 och 2051 och uppdateras kontinuerligt.  För information angående lån, amortering och övrig ekonomi, se senaste årens årsredovisningar under ”dokument”.

För frågor om andrahandsuthyrning, besök vår dokumentsida och kontakta styrelsen.

Om du som medlem i Brf Gråtruten har förslag på förbättringar i föreningen såsom miljö, aktiviteter i huset mm. är du varmt välkommen att kontakta styrelsen, se nedan.

Vi som är valda till styrelsen för verksamhetsår 2023/2024:

Peter Löfman  (Tel: 070-4869527)

Ledamöter

Eric Lichtenstein (Tel: 0761-97 03 50)

Michael Tägil (Tel: 0762-70 76 66)

Lena Lindvall (Nås enklast på plats, trappuppgång 20A)

Suppleanter

Mikaela Lindström von Perner (A-trappan)

Ebba Eskilsson (B-trappan)

Louise Wrange (C-trappan)

Önskar du engagera dig i styrelsen får du gärna höra av dig till vår gemensamma styrelsemejl så berättar vi mer.

Gemensam mejl: styrelsen@gratruten.se

Våra leverantörer